Καναδικό σμόκιν: Η φίρμα του σκι της Fernie κάθε άλλο παρά τυπική είναι

Η μάρκα σκι της Fernie κάθε άλλο παρά τυπική είναι

Λόγια • SAM TAGGART

Οδηγήσαμε εκεί στο σκοτάδι, σε μακρά, μη φωτισμένα τμήματα αυτοκινητόδρομου που εκτείνονται σε ευθείες γραμμές από το Κάλγκαρι της Αλμπέρτα, μέχρι τα νότια σύνορα του Καναδά και τη μικρή πόλη εξόρυξης άνθρακα Fernie. Ο προορισμός μας: το ομώνυμο θέρετρο της Βρετανικής Κολομβίας, μια υποεκτιμημένη επιχείρηση στην πατρίδα μας με μερικά από τα πιο εύκολα προσβάσιμα, εντυπωσιακά σκι με μπολ, αλεξίπτωτο και ξέφωτο σκι που θα ζήσετε ποτέ.

Ο Χανκ οδήγησε το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητό μας μακριά από το αεροδρόμιο καθώς οι σφοδροί άνεμοι στροβιλίζουν το χιόνι από το έδαφος στον αέρα και πνέουν ανεμπόδιστα στο επίπεδο τοπίο. Κάθισα στριμωγμένος ανάμεσα σε τσάντες του σκι και τον φίλο μου, Τζον, στο πίσω κάθισμα. Στην άβυσσο που οδηγήσαμε, οι προβολείς μας ο μόνος τρόπος για να φωτίσουν αυτούς τους επαρχιακούς δρόμους. Διερχόμενα αυτοκίνητα και φορτηγά έφτυσαν μια άσπρη δίνη, τυφλώνοντάς μας σχεδόν σε κάθε πέρασμα. Οδηγήσαμε τρεις ώρες από το Κάλγκαρι στο Φέρνι με την πρόβλεψη να απαιτεί μερικές ίντσες στη διαδρομή.

Το πλήρωμά μας ήταν επτά δυνατό με δύο αυτοκίνητα γεμάτα αποσκευές και σκι. Ήμασταν φίλοι στο κολέγιο και φίλοι φίλων, και όλοι είχαν την ίδια στάση: Ας χτυπήσουμε αυτό το βουνό όσο το δυνατόν πιο δυνατά για τρεις συνεχόμενες ημέρες. Για μια μικρή ομάδα με νοοτροπία αφιερωμένη στο σκι, δεν υπήρχε καλύτερο μέρος για να καταλήξει από τα πέντε θρυλικά μπολ του Fernie, που εκτείνονται σε περισσότερα από 2.500 στρέμματα στην οροσειρά Lizard.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Nick Nault | ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Fernie, π.Χ

Τα μεσάνυχτα, μπήκαμε στον χώρο του Raging Elk Hostel. Η δραστηριότητα στο μπαρ γύρω από τη γωνία από τη ρεσεψιόν τελείωσε, ενώ μερικοί κολεγιακοί στρατιώτες τελείωσαν έναν γύρο πισίνας. Υπήρχε μια μεγαλύτερη ομάδα εκεί, επίσης, που έπαιζε ένα παιχνίδι με ζάρια και χτυπούσε πίσω τους τελευταίους Pilsner της βραδιάς. Αυτοί οι τύποι ήταν προφανώς φίλοι από το παρελθόν. Με βαθιές φωνές και συντριπτικά χτυπήματα στην πλάτη, μας είπαν ότι μαζεύονται κάθε χρόνο για να κάνουν σκι για γάτες στο κοντινό Fernie Wilderness Adventures. Μια μέρα, θα είμαστε αυτοί που θα ρίχνουμε ζάρια και θα γελάμε αργά, αναπολώντας εκείνες τις φορές που μαζευτήκαμε για σκι, σκέφτηκα.

Η Sadie και ο Joe Howse, οι ιδιοκτήτες του ξενώνα, μας έλεγξαν στα δωμάτιά μας και μας ξενάγησαν πλήρως το μέρος: Ένα τριώροφο κτίριο με σάουνα, πλήρως εξοπλισμένο μπαρ και μια επιλογή από χώρους διαβίωσης, συμπεριλαμβανομένων κοινόχρηστων κουκέτες για μεγαλύτερα γκρουπ και ιδιωτικά υπνοδωμάτια. Στο υπόγειο, βρήκαμε μια πλήρως εξοπλισμένη κουζίνα, τραπέζι πινγκ πονγκ, πιάνο, χώρο ανάγνωσης, ντουλάπια για σκι και έναν πάγκο συντονισμού, καθώς και ένα γεμάτο δωμάτιο με La-Z-Boys, πολυαγαπητούς καναπέδες και τηλεόραση με οθόνη plasma. , επινόησε το “the cinema theater”.

Βρίσκεται μόλις δύο τετράγωνα μακριά από τον κεντρικό δρόμο του Fernie, το Raging Elk φαινόταν να είναι η ιδανική απόδραση για έναν μόνο ταξιδιώτη ή ένα μικρό πλήρωμα που προσπαθούσε να εξοικονομήσει λίγα δολάρια για διαμονή. Ο τόπος ήταν γεμάτος από υποτονική ενέργεια. Ακόμη και μετά τα μεσάνυχτα, το υπόγειο έσφυζε από τους κατοίκους του ξενώνα που μιλούσαν για μυστικές κρυψώνες και μαστίγωσαν αργά το βράδυ στην κοινόχρηστη εστία. Υπήρχε επίσης μια ήσυχη γωνιά, όπου ένας τύπος τραγούδησε ήρεμα και χτύπησε μια μελωδία τύπου Bob Dylan σε μια παλιά ακουστική κιθάρα που είχε βρει στον καναπέ – μόνο ένα από τα χίλια τραγούδια που είχαν παιχτεί σε αυτό το εξάχορδο πριν.

Σύννεφα καλυμμένα τις ροδακινί ακτίνες της ανατολής την πρώτη μέρα που κάνουμε σκι στο Fernie Alpine Resort. Συνθήκες που έμοιαζαν με το εσωτερικό μιας μπάλας του πινγκ πονγκ – ένα αδιαπέραστο, αδιαφανές λευκό – μάστιζε το βουνό και η «θέα» μας περιοριζόταν στο επίπεδο του εδάφους. Πλοηγούμενοι κατά μήκος των ιχνών για γάτες στα σύννεφα, βρήκαμε το Currie Bowl—μία από τις πέντε καθορισμένες ζώνες εντός των ορίων του θερέτρου του Fernie—όπου κάναμε σκι φρέσκο, μέχρι τα γόνατα χιόνι σε πλαγιές με ανατολική πλευρά μέχρι το μεσημέρι. Η ορατότητα ήταν καλύτερη στα δέντρα, έτσι, γύρο με γύρο, οδηγούσαμε σε έδαφος που βυθιζόταν και βυθιζόμασταν μέσα στο παλιό δάσος και ούρλιαξα και ούρλιαξα στο πλήρωμά μου καθώς περνούσαμε μέσα από αυτούς τους εκατοντάχρονους γίγαντες, με τα κλαδιά τους να πέφτουν. με χιόνι.

Χρησιμοποιώντας το φυσικά παιχνιδιάρικο έδαφος του Fernie για να πηδήξουμε και να οργώσουμε μέσα από τις έξι ίντσες φρέσκου που κάλυπταν το έδαφος, ζωγραφίσαμε ίχνη που αναπηδούσαν γύρω από το βουνό. Δεν ζητήσαμε οδηγίες και, όπου κι αν κάναμε σκι, βρήκαμε απίστευτες στροφές που απλώς μας περίμεναν σε μια πιατέλα. Για μιάμιση μέρα, εξερευνήσαμε, ανεμπόδιστα και χαρούμενα, μέχρι που καταφέραμε να συντονίσουμε μια συνάντηση με μια ομάδα επαγγελματιών που συγκεντρώθηκαν επίσης στο θέρετρο.

ΣΚΙΕΡ: Dylan Siggers | ΦΩΤΟ: Anatole Tuzlak | ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Fernie, π.Χ

Μετά το μεσημεριανό γεύμα, συνδεθήκαμε με τον ήρωα της γενέτειράς του, τον Dylan Siggers, έναν δασύτριχο, 24χρονο επαγγελματία σκιέρ με ταλέντο να στρίβει και να ξεχωρίζει κάθε φυσικό χαρακτηριστικό στο πέρασμά του. Ο Κάρτερ ΜακΜίλαν, ένας 27χρονος ντόπιος του Κάλγκαρι με αρκετές εμφανίσεις στο βάθρο σε αγώνες σκι στα μεγάλα βουνά για να στοιβάζει το βιογραφικό κάποιου διπλάσιου ηλικίας του. και ο Μάικ Κινγκ, ένας 26χρονος, μεγαλωμένος στο Μίσιγκαν, που περνά τα καλοκαίρια στη φάρμα κερασιών της οικογένειάς του για να χρηματοδοτήσει τους χειμώνες κυνηγώντας το χιόνι, ζώντας έξω από ένα ρυμουλκούμενο πίσω από το φορτηγό του. Ξεπηδώντας από βράχους στο μέγεθος των Escalades, αναποδογυρίζοντας, στροβιλίζοντας και αναπηδώντας από κάθε ίχνος γάτας που βλέπαμε, μας έδειξαν οι Siggers, McMillan και King τα εμπορεύματα.

Το πλήρωμά μας ξεκίνησε με μερικούς γύρους στο Χόλιγουντ κάτω από το Timber Bowl Express Quad, προκαλώντας επευφημίες από το αναβατήρα. Casual, προσαρμοσμένα 360s και backflips μας έκαναν ένα εύκολο θέαμα. Πίσω στο Currie Bowl, κατεβήκαμε μια απότομη βολή μέσα από ένα ξέφωτο στα δέντρα που ονομάζεται Currie Creek, φορτωμένοι με μεγιστάνες και γοφούς που λειτουργούσαν σαν τραμπολίνα για εμάς και τους επαγγελματίες φίλους μας σκιέρ καθώς συλλογικά κάναμε ελιγμούς στην κατηφόρα. Στη συνέχεια, πήραμε τον δρόμο μας στο Lizard Bowl, το οποίο είναι προσβάσιμο μόνο μέσω μιας μεγάλης τραβέρσας από την κορυφογραμμή και μιας ενδιαφέρουσας εισόδου, που ονομάστηκε «Corner Pocket». Με τη βοήθεια ενός σχοινιού και ενός πλέγματος από παλιά λάστιχα που είχαν θαφτεί στο χιόνι από τους καινοτόμους περιπόλους του σκι του Fernie—αρκεί να φαίνονται ακόμα οι μαύρες, λαστιχένιες μπλούζες τους— κρατηθήκαμε καθώς κατεβαίναμε, ένας-ένας, λοξά, και κάναμε κλικ στα σκι μας, στο μπολ με βόρειο προσανατολισμό.

Σε αυτό το σημείο, τα σύννεφα είχαν σπάσει αρκετά για να μπορέσουμε επιτέλους να ρίξουμε μια ματιά στα γύρω βουνά, τα οποία εκτοξεύτηκαν προς τα πάνω σχεδόν 2.000 πόδια από το σημείο που βρισκόμασταν και μετά πέρασαν στο οπτικό μας πεδίο, λυγίζοντας προς τα δεξιά και πάνω από το εσωτερικό έδαφος του θέρετρου . Οι κορυφές στην οροσειρά Lizard δεν βρίσκονται στην κορυφή της λίστας για το υψηλότερο υψόμετρο στη Βόρεια Αμερική, αλλά οι επιβλητικές, οδοντωτές κορυφογραμμές, τα φορτωμένα γείσα και η απόκρημνη, όμορφη τοπογραφία τους τις έκαναν αξιοσημείωτες, έστω και με μια ματιά.

Στο Lizard, κάναμε γρήγορες στροφές μέσα από κιμωλιακό χιόνι και διοχετεύσαμε στον πυθμένα του βουνού, όπου η θερμοκρασία ανέβηκε ελαφρώς, το χιόνι μαλάκωσε και ο Siggers μας έδειξε μια σειρά από φυσικούς halfpipes και χτυπήματα που έστελνε εδώ και χρόνια.

ΣΚΙΕΡ: Dylan Siggers | ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Nick Nault | ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Fernie, π.Χ

Ο Σίγκερς μεγάλωσε κάνοντας σκι στα πέντε μπολ του Φέρνι και είχε χαρτογραφήσει το μέρος στο κεφάλι του, όπως ένας ταξί στη Νέα Υόρκη γνωρίζει το Μεγάλο Μήλο. Το ίχνος του κυκλοφόρησε στην κατηφόρα, πάνω και πάνω από μια πίστα γάτας, σε μια ρεματιά, την οποία οδήγησε πλάι-πλάι σαν μισό σωλήνα, αερίζοντας μερικές φορές πάνω από μερικούς μικρούς θάμνους. Το πλήρωμά μας ακολούθησε, 10 ατόμων, παίρνοντας τη γραμμή του Sigger ως έμπνευση για τη δική μας, χρησιμοποιώντας τις συνήθεις γνώσεις του για το έδαφος για να μας βοηθήσει να ταιριάξουμε τις μεταβάσεις σε όλη τη διαδρομή κάτω από το βουνό.

«Θα κάνω ένα ακόμη», είπε ο Σίγκερς, αφρίζοντας ακόμα, καθώς σταματήσαμε σε μια διασταύρωση μονοπατιού κοντά στον πυθμένα του βουνού. Ήταν κοντά στις 4 η ώρα και πολλοί από τους ανελκυστήρες ήταν κλειστοί για την ημέρα. Το πλήρωμά μου αποσύρθηκε στο Griz Bar στην περιοχή της βάσης για λίγη ζωντανή μουσική και μερικά καλά κερδισμένα pitchers του Kokanee. Εν τω μεταξύ, οι Siggers, McMillan και King έκαναν πλάγια ανηφόρα για να επιστρέψουν στο πλησιέστερο λιφτ και να κάνουν ακόμη ένα σκι πριν νυχτώσει. Δεν αποτελεί έκπληξη ένα μέρος όπως ο Fernie εκτρέφει έναν αχόρταγο σκιέρ σαν τον Siggers. Εδώ, τα βουνά τροφοδοτούν τη φαντασία σας και το εξαιρετικό έδαφος βοηθάει να πραγματοποιήσετε τα όνειρά σας.

Τελικά, Την τελευταία μας μέρα που κάνουμε σκι, η ομίχλη που κάλυπτε τις απόψεις μας για μεγάλο μέρος του ταξιδιού σηκώθηκε από την κοιλάδα, εξατμίζοντας κάπου ψηλά πάνω από το Polar Peak, το ψηλότερο σημείο του Fernie στα 7.000 πόδια πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Δεν είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε σκι από την κορυφή του Polar—το αναβατήρα που καλύπτεται από ρίγη λειτουργεί μόνο μερικές φορές το χρόνο όταν οι συνθήκες είναι κατάλληλες—αλλά παρέχει στους σκιέρ πρόσβαση σε μια νότια κορυφογραμμή με μια σειρά από 30 έως Αλεξίπτωτες 40 μοιρών που θα κάνουν την καρδιά οποιουδήποτε να χτυπά.

Κοιτάζοντας το ανέγγιχτο, αστραφτερό λευκό χιόνι που κάλυπτε το Polar Peak, σε αντίθεση με έναν ουρανό χωρίς σύννεφα, ζαφείρι το μεσημέρι, ήταν ένα θέαμα αρκετά για να με κάνει να λαχταρήσω την επιστροφή μου. Είχα αρκετές στιγμές όπως αυτή κατά τη διάρκεια του ταξιδιού — κι εγώ άρχισα να βλέπω τις δυνατότητες αυτού του μέρους, όπως ακριβώς είχε ο Siggers όταν ήταν παιδί. Η παιδική χαρά του Fernie είναι άφθονη, αλλά για τους ντόπιους, είναι απλώς ο λόφος του σπιτιού, ένα μέρος για να μάθετε, να μεγαλώσετε και να ζήσετε τα βουνά στο έπακρο. Σαν ένα σπιτικό γεύμα που γλείφει τα δάχτυλα, το Fernie προσφέρει έναν απλό συνδυασμό συστατικών που θα ικανοποιήσει τους πιο αχόρταγους σκιέρ. Είναι το είδος του μέρους που με είχε πεινάσει για δευτερόλεπτα ενώ ακόμη τελείωσα το πρώτο πιάτο.