Ταξιδιωτικές Επιστολές: Υποβαθμίσεις και Ακυρώσεις

ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΣΥΝΤΑΚΤΗ: Τις τελευταίες εβδομάδες λάβαμε σημαντικό όγκο αλληλογραφίας αναγνωστών σχετικά με την Qantas και, ενώ δεν μπορούμε να δημοσιεύσουμε κάθε επιστολή που λαμβάνουμε, αποφασίσαμε να δημοσιεύσουμε αυτήν την ειδική πρόσθετη έκδοση του Traveler Letters για να μοιραστούμε τις σκέψεις σας για την τρέχουσα απόδοση του εθνικού μας αερομεταφορέα.

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ

Δευτερεύω τα γράμματα για τα βάθη στα οποία έχει βυθιστεί η Qantas. Η παλιά εταιρεία μας premium έχασε το mojo της. Στις τρεις τελευταίες μου πτήσεις εσωτερικού, οι αποσκευές μου δεν έφτασαν στον προορισμό μαζί μου. Κάθε φορά που η Qantas γνώριζε τα προβλήματα με τους χειριστές των αποσκευών της. το εξυπηρετικό αλλά καταπονημένο προσωπικό των υπηρεσιών αποσκευών το επιβεβαίωσε. Το ίδιο προσωπικό ζήτησε συγγνώμη και μου είπε ότι όταν πετούν, το κάνουν μόνο με χειραποσκευές. Κάποια ψήφο εμπιστοσύνης από αυτούς. Και ενώ ακόμη περίμενα στη γραμμή εξυπηρέτησης αποσκευών για τρίτη και τελευταία φορά, έψαξα στο google τα εισοδήματα του κ. Τζόις για να διαβάσω ότι είχε ψηφίσει ο ίδιος αύξηση μισθού 2 εκατομμυρίων δολαρίων. Ίσως θα έπρεπε να το παραδώσει πίσω για να απασχολήσει μερικούς ακόμη χειριστές αποσκευών.

James Turnbull, West Melbourne, VIC

Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΛΕΕΙ ΟΧΙ

Χρησιμοποίησα τους πόντους συχνών επιβατών τον Φεβρουάριο για να κλείσω πτήση επιστροφής για Βερολίνο τον Ιούνιο. Η Qantas μου έστειλε το ηλεκτρονικό μου εισιτήριο με γραπτή επιβεβαίωση ότι όλα τα σκέλη επιβεβαιώθηκαν. Μια εβδομάδα πριν από την αναχώρησή μου, πήγα να επιλέξω τις θέσεις μου και διαπίστωσα ότι οι κρατήσεις μου σε όλα τα διεθνή σκέλη είχαν αφαιρεθεί. Δεν αναφέρθηκε λόγος και δεν έχω λάβει ακόμη επιστροφή χρημάτων για τα $1000 που πλήρωσα για φόρους ή επιστροφή των πόντων μου.

Peter Edwards, Parkville, Vic

DOWNER ΤΗΣ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗΣ

Έχοντας πετάξει στο Μπρίσμπεϊν από το Λος Άντζελες για να συνδεθώ με πτήση εσωτερικού με προορισμό τη Μελβούρνη, έφτασα στην πύλη για να ενημερωθώ ότι οι θέσεις μου είχαν υποβαθμιστεί από επαγγελματικό σε οικονομικό, λόγω του ότι η «κατάσταση» μου στην Qantas ήταν ο χαμηλότερος από τους επιβάτες και ότι η Qantas Κάνω τακτικά υπερπώληση θέσεων, παρόλο που είχα εκδώσει την πραγματική μου κάρτα επιβίβασης στο Λος Άντζελες. Όταν ρώτησα τον μάνατζερ της Qantas σχετικά με αυτό, ο τρόπος της έγινε πολύ αμυντικός. Τώρα μου λένε από την Qantas ότι δεν θα λάβω ούτε τη διαφορά πόντων πίσω για την εγχώρια υποβάθμιση, καθώς το εισιτήριό μου κλείστηκε από το LA για τη Μελβούρνη. Μου είπαν να υποβάλω γραπτώς την καταγγελία. Το έκανα πριν από εβδομάδες και δεν έλαβα καμία απάντηση.

Danny Segman, Μελβούρνη, VIC

ΠΛΗΡΗΣ ΠΙΣΤΩΣΗ

Νιώθω ότι πρέπει να υπερασπιστώ την Qantas. Στις 14 Ιουνίου ακύρωσα πτήσεις από τη Μελβούρνη προς το Λονδίνο Heathrow με επιστροφή, οι οποίες είχαν κλείσει στο “Points + Pay” πριν από μερικούς μήνες. Στις 20 Ιουνίου, οι πόντοι επέστρεψαν στον λογαριασμό μου που ταξιδεύω συχνά και όλα τα χρήματα πιστώθηκαν στην πιστωτική μου κάρτα. Μπράβο, Qantas.

Petrushka Owen, Hawthorn, Vic

ΜΑΚΡΙΑ

Ήξερα ότι το νησί Norfolk ήταν μια διεθνής πτήση παρόλο που ήταν αυστραλιανή περιοχή, αλλά δεν περίμενα ότι η επιστροφή στη Μελβούρνη θα διαρκούσε 12 ώρες. Με άφησαν στο αεροδρόμιο του νησιού Norfolk στις 11.30 π.μ. (AEST) για μια πτήση στις 3 μ.μ. Οι εγκαταστάσεις του αεροδρομίου αποτελούνται περίπου από ένα μηχάνημα αυτόματης πώλησης. Η πτήση μου για Σίδνεϊ έφτασε στις 4 μ.μ., προσγείωση στο Σίδνεϊ στις 6.30 μ.μ., την ίδια ώρα που η πτήση μου για Μελβούρνη επρόκειτο να αναχωρήσει. Μετά τον εκτελωνισμό και τη μετανάστευση, έφτασα στο εσωτερικό check in στις 7 μ.μ. και περίμενα άλλα 45 λεπτά για να αφήσω τις αποσκευές μου και να ταξιδέψω στον τερματικό σταθμό εσωτερικού, παρόλο που είχα ήδη κάρτα επιβίβασης. Η πτήση μου κλήθηκε καθώς περίμενα να ελεγχθεί η χειραποσκευή μου. Όταν έφτασα στην πύλη, η πτήση είχε εξαφανιστεί από το ταμπλό και δεν εμφανίστηκε ξανά για μια ώρα. Δεν άκουσα ανακοινώσεις που να εξηγούν την καθυστέρηση. Τελικά επιβιβάστηκα στις 20.30, αφού περιμέναμε την άφιξη δύο πτήσεων της Emirates με επιβάτες με προορισμό τη Μελβούρνη. Αφού έφτασαν τελικά στη Μελβούρνη, οι αποσκευές χρειάστηκαν 30 λεπτά για να βγουν έξω. Στη συνέχεια πήρα ένα ταξί στο CBD της Μελβούρνης. Ώρα προσέλευσης 11.30 μ.μ. Καμία αναγνώριση ή συγγνώμη από την Qantas.

Lorraine Cryer, Μελβούρνη, VIC

ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΟΣΥΝΔΕΣΗ

Κλείσαμε Bendigo, Victoria στο Aberdeen, Σκωτία με επιστροφή, απευθείας με την Qantas. Ανακάλυψα, χωρίς καμία ενημέρωση από την Qantas, ότι οι πτήσεις Bendigo προς Σίδνεϊ για τις οποίες είχαμε κάνει κράτηση είχαν ακυρωθεί και ότι μας έκαναν εκ νέου κράτηση για πτήσεις με απαράδεκτους χρόνους. Έκανα ξανά κράτηση, πληρώνοντας ένα τέλος, για να πετάξω από τη Μελβούρνη. Φτάσαμε στο Tullamarine πολύ νωρίς για την πτήση μας (είχε αναφερθεί χάος στο αεροδρόμιο) και μας έκαναν εκ νέου κράτηση σε προηγούμενη, αργότερα ανακαλύφθηκε ότι αυτή για την οποία είχαμε κάνει κράτηση ακυρώθηκε. Θα είχαμε χάσει τη σύνδεση στο Σίδνεϊ. Το προσωπικό εδάφους της Qantas μας παραπληροφόρησε ότι έπρεπε να παραλάβουμε τις αποσκευές μας στο Χίθροου. Αυτό δεν συνέβη και χάσαμε την πτήση ανταπόκρισης αναζητώντας το. Στην επιστροφή δεν μπορούσαμε να κάνουμε check-in μέσω των εφαρμογών Qantas ή British Airways, μας είπαν ότι έπρεπε να κάνουμε check-in στο αεροδρόμιο του Aberdeen. Αυτή η πτήση κοινού κωδικού (με την British Airways) ακυρώθηκε επίσης – χωρίς επικοινωνία – προφανώς μερικές μέρες πριν. Η British Airways δεν μπορούσε να βοηθήσει, λέγοντας ότι έπρεπε να επικοινωνήσουμε με την Qantas. Από καθαρή τύχη, καταφέραμε να επικοινωνήσουμε με το τηλεφωνικό κέντρο της Qantas μετά από μόλις μία ώρα σε αναμονή και κάναμε εκ νέου κράτηση για το επόμενο πρωί. Και όχι, δεν θα πλήρωναν για το δωμάτιο του ξενοδοχείου.

Jim Ettles, Eaglehawk, Vic

ΚΡΑΣΙΑ ΚΑΙ ΚΡΑΣΙΑ

Μόλις επιστρέψαμε από μια υπέροχη κρουαζιέρα στο Ponant Kimberly και σήμερα το απόγευμα ολοκληρώσαμε την πτήση μας από το Broome στο Sydney Qantas στην οικονομική θέση. Έχοντας διαβάσει όλη τη γκρίνια για την αυστραλιανή εικόνα μας τελευταία, δεν περιμέναμε τίποτα ιδιαίτερο, απλώς μια πτήση από το σημείο Α στο σημείο Β. Τι έκπληξη. Το φαγητό ήταν εξαιρετικό με καλό κρασί και επαγγελματική εξυπηρέτηση. Μετά από δύο χρόνια περιορισμών για τον COVID, σταματήστε την γκρίνια σας και δώστε στο προσωπικό της αεροπορικής εταιρείας καλή διάθεση.

John Verhelst, Huntleys Cove, NSW

ΟΜΑΔΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ

Σε μια πρόσφατη πτήση από το Σίδνεϊ στο Λονδίνο με την Qantas, υπήρχε μια πείνα για πράγματα που πήγαν στραβά, όλα τα τμήματα πτήσεων καθυστέρησαν, το σύστημα ψυχαγωγίας δεν λειτούργησε και οι πόρτες δεν έκλειναν λόγω μηχανικής δυσλειτουργίας. Αλλά αυτό που πήγε σωστά ήταν οι απίστευτες αεροσυνοδοί της Qantas. Το αληθινό πνεύμα της Αυστραλίας ήταν να βλέπει δύο αεροσυνοδούς να φροντίζουν μια μητέρα που ταξίδευε μόνη με το βρέφος και το μωρό της, δίνοντάς της ένα λεπτό στον εαυτό της για να τακτοποιηθεί. Ήταν μια τόσο απλή χειρονομία που την οδήγησε σε κλάματα και με συγκίνησε να γράψω αυτό το γράμμα. Τα ταξίδια έχουν προβλήματα στις καλύτερες στιγμές, πόσο μάλλον καθώς ο αριθμός των ταξιδιωτών επιστρέφει σε περιόδους πριν από την πανδημία, με τα επίπεδα προσωπικού να παραμένουν χαμηλότερα από ό,τι στο παρελθόν. Αυτό που τα κάνει όλα αξιόλογα είναι οι πράξεις καλοσύνης και υποστήριξης από ένα πλήρωμα που ενδιαφέρεται πραγματικά. Απλώς θυμηθείτε να αφιερώσετε λίγο χρόνο για να ευχαριστήσετε τις εργατικές ομάδες που κάνουν τα ταξίδια δυνατά.

Harry Bevan, Paddington, NSW

ΑΠΩΡΟΜΗ ΜΟΔΑ

Τον περασμένο Σεπτέμβριο, έκλεισα τη γυναίκα μου και εγώ για να ταξιδέψουμε τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους από το Μπρίσμπεϊν στο Ντένβερ μέσω του Σαν Φρανσίσκο με την Qantas. Αυτό έγινε αφού η Qantas ανακοίνωσε την επιστροφή στις διεθνείς πτήσεις. Τους επόμενους τέσσερις μήνες μας δόθηκαν έξι αναθεωρήσεις σε αυτό το δρομολόγιο καθώς η Qantas ακύρωσε επανειλημμένα πτήσεις και τελικά πετάξαμε τον Μάρτιο από τη Χρυσή Ακτή μέσω Σίδνεϊ και Λος Άντζελες στο Ντένβερ με ένα εισιτήριο που γράφτηκε τον Ιανουάριο. Ως αποτέλεσμα των αλλαγών ναύλων, η Qantas μας χρωστούσε επιστροφή χρημάτων 180 $ για διπλότυπες κρατήσεις θέσεων και 280 $ για τα εισιτήρια. Μετά από δώδεκα τηλεφωνήματα και μέρες στο τηλέφωνο, η Qantas επέστρεψε τα 180 $ στα τέλη Μαρτίου και ενημέρωσε γραπτώς (email) ότι θα επέστρεφαν επίσης τα 280 $. Τρεις μήνες αργότερα αυτή η επιστροφή χρημάτων δεν είχε εμφανιστεί και πάλι πέρασα μέρες στο τηλέφωνο με την Qantas να το κυνηγάει. Τελικά στα τέλη Ιουνίου τα χρήματα επιστράφηκαν. Πώς τα καταφέρνει η Qantas να αντιμετωπίζει τα χρήματα των άλλων με τέτοια εγκατάλειψη;

Dennis Leman, Gold Coast, QLD

ΣΤΥΨΙΜΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ

Αφού πέρασα 7+ ώρες online σε διάφορες συσκευές και προγράμματα περιήγησης και 90 λεπτά στο τηλέφωνο με την Qantas να προσπαθεί να κάνει κράτηση για πτήσεις μετ’ επιστροφής CNB-BNE, μου ζητήθηκε να μαζέψω 445 $ συμπεριλαμβανομένης της αταλάντευτης χρέωσης κράτησης των 42 $, παρόλο που ο ιστότοπος της Qantas δεν μπόρεσε να προχωρήσει σε τη σελίδα πληρωμής πριν από τη λήξη του χρόνου.

Η σύζυγός μου, συνειδητοποιώντας ότι ήμουν λίγα λεπτά μακριά από το να σπάσω μια καρδιακή βαλβίδα, πέρασε 5 λεπτά στον ιστότοπο της Jetstar για να κλείσω τις ίδιες ακριβώς πτήσεις για 318 $. Εξοικονόμηση 127 $! Είμαι ο μόνος ταξιδιώτης που τον στριμώχνουν ακόμη και πριν βγουν στον αέρα;

Neil Cheesman, Malua Bay, NSW

Η TASSIE ΚΑΘΑΡΙΣΤΗ

Ο σύζυγός μου και εγώ επισκεφθήκαμε την Τασμανία το Σαββατοκύριακο. Είχαμε κλείσει πτήσεις επιστροφής από τη Μελβούρνη στο Χόμπαρτ πριν από πολλές εβδομάδες για να φτάσουμε το Σάββατο και να φύγουμε την Κυριακή. Νωρίς το πρωί της Κυριακής μας ενημέρωσαν ότι η πτήση της επιστροφής μας ακυρώθηκε και θα έπρεπε να περιμένουμε μέχρι την Τρίτη για να επιστρέψουμε. Η Qantas μας συμβούλεψε ότι δεν υπήρχαν θέσεις σε άλλες πτήσεις από οπουδήποτε στην Τασμανία, οικονομία, επιχείρηση ή Jetstar που θα μας πήγαιναν πίσω στη Μελβούρνη οποιαδήποτε στιγμή την Κυριακή. Ήταν επιτακτική ανάγκη να είμαστε σε μια Μελβούρνη μέχρι το πρωί της Δευτέρας.

Ψάξαμε τον εαυτό μας και ανακαλύψαμε θέσεις διαθέσιμες από το Launceston μόλις 3 ώρες οδικώς και η οικογένεια μπορούσε να μας οδηγήσει εκεί. Επικοινωνήσαμε ξανά με την Qantas και κλείσαμε δύο θέσεις, αλλά έπρεπε να πληρώσουμε περίπου 1400 $ για τις δύο θέσεις ONE way. Το κόστος των θέσεων της πτήσης επιστροφής από το Χόμπαρτ που είχε ακυρώσει η Qantas δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την πληρωμή της πτήσης επιστροφής από το Λόνσεστον. Κατά την άφιξη στο αεροδρόμιο του Launceston ακούσαμε μια ανακοίνωση ότι η Jetstar είχε επίσης διαθέσιμες θέσεις για τον Melb.

Τώρα θα διερευνήσουμε όλες τις διαθέσιμες οδούς ως προς την προστασία των καταναλωτών.

Jenny Callaghan, Hawthorn, Vic

ΜΗ ΝΟΙΑΖΕΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ

Με την επανέναρξη των ταξιδιών, όλα είναι χαοτικά, αλλά ορισμένες αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια τα καταφέρνουν εξαιρετικά. Στις αρχές Ιουνίου, αφού η Jetstar ακύρωσε την πτήση μου από το Σίδνεϊ, ήμουν ευγνώμων που με έβαλαν στην επόμενη πτήση της Qantas για Ώκλαντ, αλλά καθυστέρησα άλλες δύο ώρες ενώ οι αποσκευές φορτώνονταν στο Σίδνεϊ. Μου έλειψε η σύνδεσή μου στο Ώκλαντ με τα νησιά Κουκ.

Μίλησα με τον διαχειριστή της Qantas στο αεροδρόμιο του Ώκλαντ και ενημερώθηκα ότι επειδή η σύνδεση ήταν σε ξεχωριστό εισιτήριο εξαργύρωσης της Qantas, θα έπρεπε να επικοινωνήσω με τις κρατήσεις της Qantas. Ο πράκτορας δήλωσε επίσης ότι δεν είχε τις δεξιότητες έκδοσης εισιτηρίων για να κλείσει εκ νέου τις πτήσεις μου.

Μετά από τρεις προσπάθειες και τέσσερις διαφορετικούς τηλεφωνικούς αντιπροσώπους (και περίπου τρεις ώρες στο τηλέφωνο), με συμβούλεψαν να κλείσω ένα εισιτήριο της Air New Zealand και να υποβάλω αξίωση στα κεντρικά γραφεία της Qantas. Κάνοντας αυτό, δύο από τους συμβούλους της Qantas με έκλεισαν ενώ ένας άλλος με έβαλε σε αναμονή μέχρι να δεχτεί άλλος σύμβουλος.

Συνολικά, η εμπειρία της πτήσης της Air New Zealand και του αεροδρομίου του Ώκλαντ ήταν απρόσκοπτη και εξακολουθώ να περιμένω μια απάντηση από την εξυπηρέτηση πελατών της Qantas για να υποβάλω μια αξίωση ασφάλισης.

Tony Holmwood, Waterloo, NSW

ΛΕΙΤΟΥΣ ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ

Η γυναίκα μου και εγώ, μαζί με το εγγόνι της, ταξιδέψαμε από το Σίδνεϊ στην Μπανγκόκ τον Απρίλιο με την Qantas. Η διαδικασία του check-in, αν και δυσκίνητη με τα διάφορα έγγραφα, έγινε πολύ ομαλά από τον υπέροχο έλεγχο αυτοπροσώπως. Είχαμε επίσης ένα κάθισμα αυτοκινήτου και ένα καρότσι για το μωρό. Βρήκε μεγάλες πλαστικές σακούλες για αυτούς και μας έδωσε επίσης ένα μικρό καρότσι για να φτάσουμε στην πύλη. Χρησιμοποιώ έναν περιπατητή και κανόνισε ένα αναπηρικό καροτσάκι για να μας συναντήσει στην Μπανγκόκ. Στην πύλη μας οδήγησαν σε μια περιοχή επιβίβασης προτεραιότητας και επιβιβαστήκαμε πρώτοι. Κάθε βήμα, από την άφιξη στο γραφείο του check-in έως το να καθίσετε στο αεροπλάνο, δεν θα μπορούσε να ήταν καλύτερο.

Τσαρλς Μπεργκόφερ. Khon Kaen, Ταϊλάνδη

ΕΣΩΡΟΥΧΑ ΕΩΣ ΑΠΟΣΤΡΟΦΗΜΕΝΟ

Αφού έλαβα μια επιστολή από την Qantas που ρωτούσε εάν το ζήτημα των αποσκευών μας είχε επιλυθεί ένα μήνα μετά την απώλεια, αισθάνομαι υποχρεωμένος να απαριθμήσω τις ενοχλήσεις αυτής της εμπειρίας.

Κατά την άφιξη στο Χόμπαρτ, η παραδοτέα αποσκευή μας δεν ήταν στην καθυστερημένη πτήση μας από το Σίδνεϊ. Κάναμε ουρά με άλλους στην πτήση μας στην ίδια δύσκολη θέση για να μας δώσουν έναν αριθμό αναφοράς για να καλέσουμε. Οι επόμενες μέρες αφιερώθηκαν στο τηλέφωνο με ένα ηχογραφημένο μήνυμα για ακρόαση και χρόνο στο ενδιάμεσο που δαπανήθηκε για αγορές για ανταλλακτικούς φορτιστές, φόρμες και άλλα αντικείμενα. Δεν είναι η εξυπηρέτηση πελατών που έχουμε συνηθίσει από την Qantas.

Milana Votrubec, Manly, NSW

ΠΩΣ ΝΑ ΜΑΣ ΓΡΑΨΕΤΕ

Δίνουμε προτίμηση σε γράμματα 100 λέξεων ή λιγότερων και μπορεί να υποστούν επεξεργασία για λόγους διαστήματος, νομικούς ή άλλους. Χρησιμοποιήστε πλήρεις προτάσεις, μην χρησιμοποιείτε το κείμενο και μην συμπεριλαμβάνετε συνημμένα. Στείλτε μας email στο travellerletters@traveller.com.au και, κυρίως, συμπεριλάβετε το όνομα, τη διεύθυνση και τον αριθμό τηλεφώνου σας.